Klub Remix
Je nízkoprahové zařízení pro děti a mládež podle § 62 zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách.
Kontaktní údaje:
Adresa: U jeslí 565, Nejdek 362 21
Odpovědná osoba: vedoucí NZDM: Mgr. Renata Jirušová
Telefon: 605 479 062
Email: nzdm@bezvanejdek.cz
Poslání NZDM Remix – proč jsme tady:
Posláním NZDM Remix je nabízet dětem a mládeži ve věku od 6 do 26 let z Nejdku a okolí pomoc, podporu, možnost zorientovat se při řešení svých každodenních i nečekaných problémů, vytvářet bezpečný prostor pro trávení volného času s nabídkou volnočasových aktivit, možnost po dohodě realizovat vlastní aktivity a nápady s podporou pracovníků i bez ní; pomoci jim orientovat se a porozumět situacím, ve kterých se nacházejí a přispívat ke zlepšení kvality jejich života; pomáhat a doprovázet je v procesu socializace s ohledem na zmírňování důsledků dopadu tíživé sociální situace na jejich další rozvoj.
Cíl klubu Remix – co chceme:
Naším cílem je nabídnout ti prostor pro tvůj volný čas, pro zábavu i rozšíření dovedností, pro setkání, posezení a hru s přáteli; seznámit tě s okolím ve městě a s nabídkou jeho služeb, když jsi tu nový; třeba tě i doprovodit na úřad, když si sám netroufáš; pomoci ti s domácím úkolem nebo s učením; poradit ti, když si s něčím nevíš rady, vyslechnout tě a společně hledat možná řešení tvé situace; apod. A to proto, abys to příště už zvládnul sám a nikoho k tomu nepotřeboval, abys uměl poradit a byl hrdý sám na sebe, byl samostatný.
Cílová skupina
Pro koho jsme tady:
Klub Remix je pro děti a mládež ve věku od 6 do 26 let, které hledají prostor pro trávení svého volného času, kde nepotřebují peníze a nemusí říkat ani své jméno, hledají kamarády, chtějí pomoc s úkolem nebo se doučit látku, pohádaly se s rodiči nebo ve škole, někdo jim ubližuje a nevědí si rady, chtějí si popovídat o svých starostech i radostech s někým, kdo je nesoudí, nebo se s něčím chtějí pochlubit – něco ukázat a nemají komu a kde, hledají zaměstnání nebo ztratily doklady a nevědí si rady, chtějí se naučit nové věci, chtějí si dodělat školu, přijely na prázdniny nebo se přistěhovaly a neznají místní okolí, musí právě hlídat mladší sourozence a nevědí, co s nimi dělat, apod.
Pro koho tu nejsme:
- Ten, kdo nespadá do cílové skupiny osob
- Ten, kdo by potřeboval pomoc, kterou nemůžeme nebo neumíme poskytnout
- Ten, kdo by přišel pod vlivem omamných látek (alkohol, marihuana aj.)
- Ten, do škodí druhým, záměrně útočí slovně nebo fyzicky, záměrně poškozuje vybavení klubu
Zásady, které respektujeme v klubu Remix
- Nízkoprahovost
- Bezplatnost: všechny služby jsou poskytovány zdarma.
- Anonymita: uživatelé mohou službu čerpat anonymně.
- Dobrovolnost: pravidelná docházka do zařízení není podmínkou užívání služby.
- Možnost ovlivňovat program zařízení: uživatelé mají možnost přicházet s vlastními nápady a ovlivňovat tak program zařízení
- Individuální přístup – Pracovnice a pracovníci přistupují ke klientům služby s ohledem na jejich individuální potřeby.
- Respekt – Pracovnice a pracovníci zařízení respektují práva klientů vyjádřit svoje přání, názory k jejich postojům a rozhodnutím. Nenutí je do řešení situací, která odmítají.
- Zvyšování kompetencí – Pracovnice a pracovníci postupují tak, aby uživatele uschopňovali, vedou je k tomu, aby byli schopni řešit tíživé životní situace sami, aby věděli, kde hledat podporu.
- Diskrétnost – Pracovnice a pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí o všech osobních skutečnostech, které se dozví během spolupráce. Neotevírají citlivá témata před jinými uživateli.
- Nestrannost – Pracovnice a pracovníci přistupují ke klientům nezaujatě a nestranně. Klienty nestigmatizují a nenechávají se ovlivnit.
- Nezávislost – Pracovnice a pracovníci postupují nezávisle na postojích jiných subjektů.
- Dobrovolnost – Pracovnice a pracovníci nikoho nenutí do aktivit ani k pobytu v zažízení.
- Odbornost a profesionalita – Pracovnice a pracovníci mají pro práci odpovídající kvalifikaci a při práci dodržují pracovní postupy definované v metodice.
- Etický přístup – Pracovnice se řídí Etickým kodexem vycházejícím z kodexu České asociace streetwork.
- Jednání v souladu se zákony – Pracovnice a pracovníci postupují vždy v souladu s platnými zákony
Kapacita NZDM
Okamžitá maximální kapacita ambulantní služby: 30 osob
Okamžitá maximální kapacita terénní služby: 5 osob
Maximální kapacita aktivních klientů zařízení (kteří mají uzavřenou dohodu o poskytování sociálních služeb) je 130 osob.
Způsob poskytování služby:
Služba je poskytována ambulantní a terénní formou v Nejdku, v rámci služby jsou nabízeny následující činnosti k naplnění potřeb klientů:
- Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- Sociálně terapeutické činnosti
- Pomoc při uplatňování práv, opráv. zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Naše práva, pravidla a sankce
Práva:
- Máš právo na respekt vůči své osobě a na svůj názor a na informace.
- Máš právo si stěžovat a odvolat se na rozhodnutí pracovníků v klubu.
- Máš právo vybrat si pracovníka a mluvit s ním v soukromí.
- Máš právo bezpečně a bezplatně využívat nabídku činností v klubu nebo tady jen tak být a nic nedělat .
- Máš právo dívat se do své dokumentace a na ochranu informací o tobě.
- Máš právo neříkat své jméno pracovníkům klubu a sdělit jen svou přezdívku (zůstat v anonymitě)
- Máš právo ukončit spolupráci
Pravidla:
- Chováme se slušně a ohleduplně, nemluvíme sprostě, neurážíme se, nenadáváme si, neubližujeme si.
- Udržujeme pořádek a uklízíme po sobě (odpadky házíme do koše podle barev odpad třídíme)
- Nechodíme do klubu pod vlivem dorg, ani je v klubu neužíváme (alkohol, cigarety, jiné omamné látky)
- V klubu se nefotíme ani nenatáčíme na video bez souhlasu a přítomnosti pracovníka
- Sami neotevíráme okna
- Záměrně neničíme a nepoškozujeme majetek v klubu ani prostor okolo – neodnášíme věci z klubu, neboucháme na dveře, okna, netrháme nástěnku, neděláme nepořádek ani venku
Sankce:
Pokud klient/ka nebo zájemce o službu poruší pravidla, je s tímto konfrontován nejprve prostřednictvím upozornění na dané pravidlo a na povinnost jej dodržovat. Dále pracovníci jednají podle následujícího postupu:
- Napomenutí – omluva – náprava: při porušení pravidla budeš nejprve napomenut/a a budeme chtít, abys napravil/a, cos provedl/a a budeš veden/a k nápravě škody (omluvě). Po třech napomenutích dostaneš stopku dne (budeš muset odejít z klubu) – za slovní útoky na ostatní klienty, za opakované porušování pravidel hry, nadávky, provokování, aj.
- Zákaz konkrétní činnosti – pokud budeš např. opakovaně porušovat pravidla hry, nadávat, mluvit sprostě, útočit na druhé, budeš mít na dobu určitou zakázáno hru hrát (od 5 minut do konce dne)
-
Zákaz vstupu do Remixu na stanovenou dobu podle závažnosti přestupku:
- Opakované slovní či fyzické napadání nebo provokování jiného klienta – stopka dne
- Kouření na zahradě a na ulici před Remixem – stopka dne + 1 den – týden
- Slovní napadání pracovníků zařízení – stopka dne + 1 týden
- Vstup do klubu pod vlivem alkoholu a jiných omamných látek – stopka dne + 1 týden
- Úmyslné ničení věcí v klubu nebo venku (nástěnka, bouchání do dveří, oken, lezení po stěně, zvonek …) stopka dne + 1 den – 2 týdny
- Jiné nevhodné chování, které znemožňuje ostatním bezproblémové využívání služeb – stopka dne + 1den – týden
- Kolektivní trest – pokud poruší pravidla celá skupinka nebo nelze zjistit konkrétního viníka, když u akce bylo víc klientů – dostanou sankci všichni ze skupiny
- Zaplacení vzniklé škody – pokud v Remixu něco úmyslně zničíš, budeme po tobě, případně po tvých rodičích, požadovat zaplacení vzniklé škody
- Předání trestněprávní instituci – pokud v klubu výrazně poškodíš majetek, někoho úmyslně zraníš nebo něco ukradneš, bude tím spáchán trestný čin a jeho řešení bude předáno Policii ČR
-
Ukončení spolupráce – v případě, že budeš neustále opakovaně hrubě porušovat pravidla bez snahy s tímto jednáním přestat
- v případě, kdy svým chováním budeš opakovaně a záměrně ohrožovat ostatní nebo je svádět k sociálně patologickému jednání (krádeže, šikana, užívání návykových látek aj.)
- v případě, když fyzicky záměrně napadneš pracovníky zařízení
Osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, a které poskytovatel vypověděl smlouvu v době kratší než 6 měsíců před novou žádostí o smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy, bude nabídnuta alternativní služba na jiném pracovišti poskytujícím služby ve stejné oblasti.